Słodycze a odchudzanie – jakie małe ,,grzeszki” są dozwolone?

pączki

Odchudzanie to długotrwały proces, który wymaga mnóstwo silnej woli i samozaparcia. Nie oznacza to jednak, że od czasu do czasu nie możemy pozwolić sobie na małe odstępstwo. Sprawdź, na jakie łakocie możesz sobie pozwolić będąc na diecie!

Wielu trenerów powtarza, że cukier to zło i lepiej wystrzegać się go jak ognia. Chociaż po części to prawda, glukoza jest potrzebna każdemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Najważniejszą kwestią jest tutaj to, skąd pochodzi. Jeśli są to cukry proste zawarte w przetworzonych produktach z pewnością nie ułatwią odchudzania. Co ciekawe, wbrew powszechnej opinii owoce wcale nie są najlepszym wyborem. Oczywiście warto je spożywać z uwagi na bogactwo witamin, ale to także należy robić z głową. Banany i winogrona powinny być spożywane rzadziej, zaś po grejpfruty czy pomarańcze można sięgać codziennie. Najlepszą alternatywą dla tradycyjnych słodyczy jest gorzka czekolada. Eksperci wręcz zalecają, by jeść kilka kostek gorzkiej czekolady tygodniowo, ponieważ wzbogaci organizm chociażby w magnez.

Jeśli masz chęć na smaczną przekąskę, zdecyduj się na orzechy lub suszone daktyle. Świetnie smakują, a do tego pozytywnie wpływają na metabolizm. W przypadku, gdy najdzie Cię ogromna ochota na ciasto, zamiast kupować upiecz własne. W internecie znajdziesz mnóstwo ciekawych przepisów na ciasteczka bezglutenowe czy zbożowe. Dzięki temu sam zdecydujesz, co znajdzie się w ich składzie i zaoszczędzisz sobie konserwantów oraz chemii.

ciastko

About the Author: admin

You might like

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *