Dieta wegańska a zdrowie – poznaj kilka faktów na ten temat

Dieta wegańska od lat budzi wielkie kontrowersje. Jedni uważają, że jest ona dietą bardzo zdrową inni z kolei, że stanowi ogromne zagrożenie dla organizmu. Jak jest z nią naprawdę?

Dieta wegańska – założenia

Na początek kilka informacji o samej diecie. Otóż jest to przede wszystkim dieta roślinna, wykluczająca wszelkie produkty mięsne, a także te pochodzenia zwierzęcego. Weganie nie będą więc jedli także jajek czy produktów mlecznych. Zamienników tych produktów będą szukali wśród produktów roślinnych.

Dieta wegańska a zdrowie – białko

Najwięcej dyskusji przy analizie diety wegańskiej toczy się na temat dostarczania białka do organizmu. Prawdą jest bowiem, że białko zwierzęce składa się z około 20 aminokwasów. Z kolei białko roślinne ma ich tylko 8-9. Jednak jak się okazuje to „tylko” jest w zupełności wystarczające. Te właśnie potrzebne ludziom aminokwasy znajdują się w warzywach strączkowych, soi, tofu, a także w produktach zbożowych i orzechach. Morał z tego taki, że dobrze zbilansowana dieta wegańska dostarczy do organizmu odpowiedniej ilości białka.

Dieta wegańska a niedobory wapnia

Kolejne spory trwają na temat dostarczania odpowiednich ilości wapnia, które jak wiadomo jest bardzo potrzebne do prawidłowego rozwoju kości. Co więcej, zapobiega ono także osteoporozie. Jak radzą sobie z tym weganie? Otóż w swojej diecie umieszczają tofu, mleko sojowe, jarmuż, nasiona sezamu, a także orzechy brazylijskie czy migdały. One wszystkie mają dużą zawartość wapnia. Wystarczy więc odpowiednio układać swoją dietę, by żyć zdrowo!

About the Author: admin

You might like

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *